Halsfluss och djungel

Hej igen.. Nu orkar jag äntligen uppdatera igen.
Har legat sjuk sen jag kom hem från djungel trippen.. Va först jätte orolig att jag hade åkt på malaria.. För det är malaria drabbat område där och jag tog inga malaria tabletter när jag va där.

Jag har nästan aldrig varit sjuk så de är jättesvårt att veta hur länge man ska stå ut innan de är dax att gå till doktorn.
Igår orkade jag inte med min feber längre. Hade hög feber trotts att jag tagit febernedsättande..
Dom som äger hostellet jag bor på är änglar! Dom har verkligen tagit väl hand om mig. Dom gick å köpte tabletter till mig, å köpte vatten å gav mej ett eget rum å frågar hela tiden hur det är med mig.. Så när dom såg mig igår när jag hade hög feber å svettades som en gris så sa dom att dom kör mig till läkaren.
Så snälla!!!

Läkarbesöket gick rätt snabbt. Hon började titta i min hals.. Då sa hon direkt "uuhhhhhh"
Hahhaha. Så de syntes mycket väl att jag hade halsfluss. Men jag förstod inte va det var fören jag åkte hem å googla det engelska ordet och frågade therese om det :P
Så nu äter jag antibiotika! Mår bättre idag:)

Djungeln va jättebra!!!
Lite besviken att vi hade sån jävla otur med vädret bara och att vi inte fick se elefanter och krokodiler. Har hört andra som sett dom där ute:)
Jag åkte till djungeln med ett svensk par som jag träffade på bussen hit...och sen var de 3 killar till som var med som vi träffa här på hostellet. Ju fler vi skulle va desto billigare blev det. :)

Har sett sååå många olika apsorter!! Även sånna näs apor! Haha skit fula!
Såg vilda orangutanger, jätte häftiga fåglar, ugglor, jätte stora ödlor, vilda katter och eldflugor!!! Jag höll en eldfluga i handen åxå!!!
De va skit coolt:)
Vi gick nattvandring i mörkret åxå.. Såg inte så många djur då med de va as läskigt. Såg en giftig skorpion...har aldrig sett en "vild" skorpion förut:P

Stannar här någon natt till, tills jag känner att jag kommer orka åka buss 7h tillbaka till Kota Kinabalu.

Sen måste jag boka biljett tillbaka till Thailand åxå. Fyfan vad jag saknar att sola!!!! :P börjar ju fan bli vit!! :O haha


Ta hand om er!
Puss


Kommentarer
Postat av: MalinK

Nej fy stackare vad jobbigt att bli sjuk när man är iväg sådär!! Vilken tur att du kunde få lite hjälp! Hoppas du snart är helt återställd!
puss och kram <3

2013-02-22 @ 14:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: