Älskade Borneo!

Gud vilken jättestor skillnad det är att resa här än i Thailand!
När man kommer till en buss station i Thailand så står folk och skriker "stå här, gör det, gör så, akta dig, skynda dig...blablabla" och massa "vita" turister överallt och bussen är alltid sen och det är allmänt kaos. Jaa, så har jag upplevt det för det mesta... När de gäller att resa i Thailand med både buss å båt.
Här...
Jag kom till buss stationen, det sitter lite folk här och där, mest lokalbefolkning, såg bara två till vita förutom mig... Alla är verkligen supertrevliga, visar var man ska gå, hälsar och har ett allmänt leende på läpparna! Dels är dom inte lika vana med turister, och sen är dom verkligen inte vana med att se en ensam "ung" tjej som reser ensam. Så hela tiden får jag höra "Hello beauty" "Hello, you are beautiful" osv. Hahah, så jobbigt är det inte ;)
Sen är det många som kommer fram och vill titta på mina tattueringar haaha. Här är det verkligen inte vanligt med tattueringar. Jag har inte sett en enda malay med tattueringar och inte heller någon tattoo-shop!
Men guuuud vad alla är snälla här! Och hjälpsamma:)
Jag har träffat en svensk man som flyttat hit nu och är super vänlig! Hn har levt på resande fot i över 30 år! Han går ALLTID barfota.. Överallt. Å ser ut som en riktig luffare med blont långt lockigt hår och dom blåaste ögonen jag någonsin sett! 51år är han! Jag trodde han va runt 40..haha.
Men iallafall så bor han på samma hostel som jag bodde på när jag kom fram förra veckan! "Bonibun" heter det. Kostar 50kr per natt att bo i dorm. För er som inte vet vad dorm är så är det ett rum med mellan 4-8 sängar. (Oftast våningssängar)
Så bor man ihop med andra. Jag har inga som helst problem med att bo så med folk jag inte känner. Det jobbigaste är om man hamnar med någon som snarkar as högt! :P
Peter, den svenska mannen, va jätte snäll och körde mig till buss stationen och visade vilken buss jag skulle ta. Han ringde även hostellet dit jag ska å sa att jag var på väg och frågade om dom kunde hämta mig på buss stationen. Så himla snällt!!!! :)
Så nu, i skrivande stund så sitter jag och väntar på att bussen ska åka. Det är 30 minuter kvar sen börjar en 6-7timmars lång resa.
Men jag har förberett mej med åk sjuke tabletter så de borde va lugnt! Sen fick jag platsen längst fram åxå eftersom jag va så tidig!!! Så de kan inte bli så mycket bättre just nu!!
Allt flyter verkligen på nu och jag hoppas att det fortsätter så med äventyren som väntar på mig i Sandakan!!!

Eftersom jag inte har internet nu så postar jag detta ikväll när jag kommer fram!!

Det känns lite roligare att blogga nu när det händer något nytt!:)

Innan i Thailand så var ju nästan allting samma sak var man än var :P


Jag har även bokat om min biljett hem! Skulle ha kommit hem 20februari egentligen men jag har för mycket ångest för att åka hem nu känner jag. Jag är inte färdig med den här resan!!!:)
Så, bokade om biljetten och kommer hem 28 mars istället! Känns bättre även om jag ändå känner att jag helst aldrig vill sluta leva det här livet:)

Men jag har ju en USA resa med min bästa vän att se fram emot!!:) så måste hem och jobba ihop pengar till den resan:) för när jag kommer en från denna resa så kommer jag va näst intill pank;) men de får de va värt! Jag får uppleva så himla mycket :)
Så planen är att jobba järnet april-maj och sen USA 2 veckor i juni!!!

Nä , nu åker snart bussen så måste sluta skriva, annars spyr jag;)

Hoppas ni mår bra där hemma! :)

STOR KRAM!!!!!!:)




Nu är jag framme!:)
Resan gick jättebra och jag har träffat ett svensk par som jag åker med till djungeln imorgon:)

Vi hörs!!:)


Kommentarer
Postat av: MalinK

jag blir så glad att du har det så bra!! <3

2013-02-17 @ 13:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: