Spf 20!

Ledig dag! Slappa hemma till typ 1... Visste inte va jag skulle göra så jag gick ner till poolen å la mig å "sola". Solen var inte ens i närheten :P
Men efter 1,5 timme så kikade den fram lite!!!:) så skönt, känns som de va länge sen man såg den;P

Imorn ska de tydligen bli strålande sol och 33grader! Synd att ja jobbar!

Vet ni.
Förut solade jag alltid med olja. Utan solskyddsfaktor...
Man tänker typ "de händer inte mig" "klart jag inte får cancer" "jag vill bli brun snabbt" osv osv.

Jag kommer inte sola utan solskydd mera! Använder spf20, det kanske inte är tillräckligt med skydd men det är iaf bättre än olja.
Vem som helst kan få cancer. När som helst. Unga som gamla.
Fick mig nämligen en riktig tankeställare när min lilla systers bästa vän nyligen fått reda på att hon har hudcancer...
Man tror ju liksom inte att det ska hända en själv eller någon man känner, speciellt någon yngre än en själv.

Visst, jag kommer ju inte sluta att sola, för det är det allra bästa jag vet... Men de lär ju göra lite skillnad iaf att använda spf20 istället för olja. Jag hoppas det iallafall.

Ikväll var jag å gymma.. Hade dock inte samma energi som förut men jag kämpade ändå på!
Och nu vet jag att det ger resultat!!!!!:)
För idag när jag ställde mig på vågen så tappa jag nästan hakan!;)
Har gått ner ytligare ett kg vilket betyder att jag är nere på en vikt jag inte sett på många år! Mitt långsiktiga mål är 8-10 kg till att gå ner.
Men jag vet att det kommer ta tid!


Slut bloggat för idag:) klockan är midnatt och jag hinner med att se ett eller två avsnitt av DH innan jag måste sova;)


Va rädda om er, man har bara ett liv.


Kommentarer
Postat av: Linn

Du är grym!!!
Och du är saknad!!
Puss

2012-11-21 @ 22:30:15
Postat av: Emelie

Bra tänkt med solskydd, borde också vara nogare med det! Härligt när man ser resultat med träningen :D

2012-11-25 @ 17:49:07
Postat av: Gréce

vilken bra tanke du har nu. tycker du är duktig att du tänker på sånt. man ska vara rädd om sig själv inte bara för sin egen skull. men för att det finns alltid nån som bryr sig och älskar dig där ute och vill inte mista dig! älskar dig syrran. puss ta hand om dig.

2012-11-25 @ 21:06:04
Postat av: Fluffy

Jag är såååååå stolt just nu!!!! <3 Mycket bra initiativ Mimo!!! Du kommer att bli brun ändå- jag lyckas ju bli brun med SPF 50 ;)OCH, färgen håller bättre och blir finare!

2012-11-26 @ 18:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: