21 mars, i Vietnam

Hej. Har inte har tillgång till internet sen vi lämnade Kambodja.
Ska jag va helt ärlig så är det skit jobbigt att inte ha internet, speciellt jobbigt att min iphone är sönder. Det blir liksom så man inte har kontakt med någon hemma. Varken facebook, Viber eller mitt älskade whats app ;)
Och nu, när jag har internet äntligen, så funkar inte facebook.
Facebook är förbjudet i Vietnam! Fan, det hade jag ingen aning om ;P (visste att de va så i kina, men inte här)
Vi är på en ö, Phu Qouc. Helt jävla underbart!
Jag ska lägga upp lite bilder så ni förstår hur jävla fint vi har det :)
Ska bara berätta vad som hände sista dagen i Kambodja...
Vi va på en snorklingtrip... Han som körde båten kunde INGEN engelska alls. Och hans charader var helt ofattbara. Så när han försökte berätta "se upp för korallerna som kommer helt plötsligt, ni kan skära er illa på fötterna" så fatta vi verkligen ingenting av att han bara pekapå sin fot.
Vi förstod det efter, när det redan var försent.
Sämsta snorklingen i hela mitt liv. Man såg verkligen INGENTING. Vattnet var sååå grumligt. Rätt som de va så kom det sjukt mycket koraller och det blev såå grundt!
Så. Stine skärde sig på foten av en korall. Rejält!
Tog massa bilder men tror inte det är såbra att lägga upp sånt här :P Vi fick iaf avbryta båt turen för att ta oss till ett sjukhus. För detta behövdes SY!
När vi  kom fram till "sjukhuset" så fatta vi inte riktigt det. Det var bara som ett öppet rum, utan dörrar, med en säng. Ni kan se bilden. Det syns verkligen inte att de är ett sjukhus.
Men där fick hon ligga och få tre stygn i foten.
Så nu kan hon inte bada! Stackare!
Vi får göra yttligare ett sjukhusbesök om en vecka när vi är i Hoian. Då får man se hur ett vietnam-sjukhus är åxå.
Vad är det med mig och sjukhus? Nu har jag vart på sjukhus både i Thailand, Kambodja och snart Vietnam. 



Imorgon bitti flyger vi till Vietnams huvudstad. Ho Chi Min (Saigon), stannar en natt sen flyger vi vidare till Nha trang, då blir det mer sol, bad och FEST! :)

Här kommer lite bilder :)



Sjukhuset i kambodja... jag tar kort utifrån.. inga dörrar alltså...



Mina, Beates och Stines solbriller ;) haha

uuuuääääkk

Så vackert!!!










Stine kunde bada lite med plast på foten =) haha



jag tror jag är mitt brunaste nånsin???=)






















denrunda saken framför foten är en manet :S

Stine shottar ;)


Beate dricker öööööööl.



måste koncentrera mig när jag äter ris med pinnar ;)


finaste norskorna :)


utanför där vi bor :)





bye bye för denna gååång :)








Kommentarer
Postat av: Rocktjejen

Fina bilder!

Det har ej hänt så mkt här i vårt land. Jo iofs någon flygplansolycka i norr. + ngt i Frankrike, men jag är ej så insatt i de.

Här i KAK är det lugnt. :)

Facebook finns kvar när du får tillgång till I-net igen. ;)

Kram & <3 till dig.

2012-03-21 @ 17:21:08
URL: http://rocktjejensblogg.blogg.se/
Postat av: MalinK

Ser helt underbart ut! :) synd bara att ni skar er på korallerna!! Hoppas de läker snabbt!

kram till dig vännen <3

2012-03-21 @ 19:20:22
Postat av: tingeling

Ojj vilka underbara bilder..

man blir inte lite sugen att åka till bad o värme..

Du ser ut att ha det riktigt bra i alla fall.. synd om din vän som ser ut att ha skurit sig rejält.. huuua!! Hoppas hon är bättre o att det läker.. o inte blir infekterat! Dålig turistguide.. måste ju kunna lite engelska i alla fall eller ha broschyr man kan läsa själv.. allvarliga saker det där..

Ta hand om dig <3 puss

2012-03-25 @ 17:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: