Framtidsplaner?

Jag har så mycket planer för framtiden.
Min plan när jag åkte till Thailand om hur det skulle bli när jag kom hem har helt ändrat sig!
Då, va min plan att flytta till Västerås och jobba med samma jobb som innan. Jag såg verkligen fram emot att bo nära min familj och mina vänner, men ni finns ju kvar.... jag kommer sen! :)
Men. Jag har sagt upp mig nu. Så idag är sista dagen, forever i think!

När man är borta såhär länge hemifrån förändras en hel del saker... jag har kommit fram till att jag bara ska göra roliga saker, saker jag mår bra av, jag vill leva livet och njuta till 110 procent.
För man vet aldrig om det finns en morgondag eller ej. Man ska ta vara på livet!
Jag vet att jag är ung, men jag börjar ändå bli gammal. Om några år måste man kanske tänka på framtiden på riktigt. Ni vet. Studier, utbildning, barn, familj... ja hela kittet! Men jag känner att jag är inte redo än!

Min plan ser ut såhär just nu: (sen hinner jag säkert ändra mig 48gånger till innan vi väl är där..haha)
Imorgon hämtar jag Nina från flygplatsen och våran resa börjar!!
jag kommer hem runt 20 april...
21 april och en vecka framåt hoppas jag på att få jobba på RGlägret. Jag vill verkligen!
I maj har jag inget speciellt inplanerat. kanske kan hoppa in o jobba lite men annars tänkte jag att jag o mira kanske kan åka på en veckas semester om hon hinner spara pengar! skulle va kul! :)
Ibörjan av juni gifter sig min stora syster <3
Sen pratas det om tågluff i europa.. men min bästa vän och hennes klasskompisar! Hoppas på det med :)
Juli hade jag tänkt hälsa på i Halmstad!
14 juli och två veckor framåt är det sommarläger, hoppas på att komma med där med..
Sen är jag hemma en vecka... innan det är ännu ett läger :) (Jag älskar verkligen att jobba på dom, som ni säkert märker) haha
sen har jag inte så mkt planer... Vi får se hur det blir till hösten!
Jag ska träffa en kille på tisdag om ett eventuellt jobb till hösten här i Hua hin. Det är ett hotell här som erbjuder handikappade/rörelsehindrade att komma på semester utan assistenter hemifrån, för det finns på plats och allt är handikappsanpassat... där skulle jag då vara personlig assistent.
Men ingenting är i närheten av klart än, de är liksom bara som bollar i luften.
Blir inte det av så funderar jag på antingen att ut o resa till hösten... eller ta en bartenderutbildning nånstans.... eller reseledare? Hursom... att inte va i sverige.
Passa på att se sig omkring och uppleva nya saker!!!
Förlåt alla vänner o syskon som jag lovat att jag skulle flytta närmare till. Men jag vill verkligen göra nåt för min skull nu. Jag vill ha roligt och uppleva nya saker :)

som sagt, vi får se hur allt blir.


INGENTING ÄR OMÖJLIGT..




Kommentarer
Postat av: Tingeling

DU!!!!! Det där.. det tycker jag låter som ett sunt och klokt tänk hos dig.. klart du ska se dig om, göra det du vill . finns ingen som binder dig, inget som håller dig kvar i sverige (ja förutom vänner o familj, men dom finns ju som sagt kvar) o att du blir äldre o kanske ska planera framtid snart.. vem säger att man måste göra allt det där.. man gör det man känner för.. plugga kan man göra ett antaaaal år till inget är för sent med det.. familj, jaa visst, men man gör det man känner för, och är man inte redo så är man inte.. du ska ut o se dig om, det är ju nu du har möjligheten o tiden o lusten o orken..

Go girl.. you can do it, and you will do it!! <3

2012-02-12 @ 20:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: