lite tankar o känslor :)

Jag har tänkt en hel del på sista tiden.
På mig själv.
Hur jag förändrats det senaste året.
Hur jag mår.
Vad jag gjort.
Vad jag vill.
 
 
Jag kom fram till typ bara positiva grejer. :)
 
För ett år sen, jobbade jag här.. på samma jobb, i thailand. Jag tyckte tiden gick så sjukt sakta och jag va såååå himla deprimerad, för det mesta. Men det var liksom inget jag visade utåt.
Till exempel, när det hade gått 16dagar förra året av min tid i thailand, så minns jag att det kändes som att jag hade varit borta i typ 3 månader. Jag hade konstant hemlängtan. Jag vet nu efteråtatt det berodde nog mycket på att jag hade förlorat min mamma 6 månader innan och inte hunnit bearbeta sorgen....
 
Nu, har jag varit här 6 veckor. Det har gått så jäääkla snabbt! Känns som typ en vecka! Jag har ingen hemlängtan alls denna gång. Visst saknar jag en och en annan, men ni finns ju kvar där hemma :)
 
Skillnaden nu mot förra året, är att jag vet vad jag gett mig in i, jag jobbar även efter schema, jag har lediga dagar och ett "liv" på sidan om jobbet. Det ger sjukt mycket!
Tänk er själva, som förra året. Jag jobbade typ heeeeeela tiden. Gick jag ner till poolen någon timme så hade jag alltid med telefonen ifall jag behövdes på jobbet! Det blir skit jobbigt och intensivt, för vem som helst efter ett tag. Ingen orkar sånt. Jag orkade 4 månader, sen hatade jag allt som hade med det här att göra.... Men jag gjorde det för pengarna, i o med att jag jobbade så sjukt mycket så tjänade jag mycket. Det var det värt i slut änden, hade en fantastisk resa i våras!
 
Denna gången jobbar jag hälften så lite.
Det känns verkligen, jag hinner få ny energi hela tiden och jag blir inte ett dugg trött på det jag gör. Helt tvärtom. Jag trivs skitbra. Både med han jag jobbar hos och tjejerna jag jobbar ihop med :)
 
Jag känner att jag själv har blivit så mycket starkare som person. Jag njuter mer av livet. Jag gnäller inte på småsaker. Jag försöker göra sånt som får mig att må bra, sånt som får mig att vara lycklig.
 
Jag har lite mer än två månader kvar innan mitt flyg går hemåt, men jag känner att jag inte vill hem. Jag är inte färdig med det här. Jag vill resa mera. Jag vill jobba mera utomlands. Jag vill leva det här livet ett tag till. Innan man måste tänka på att bli vuxen o sånt skit. ;)
Vi får se vad jag gör åt saken.
Ska först och främst jobba klart här. Har typ 3 veckor kvar knappt! Det kommer gå skitsnabbt. :)'
 
 
Jaja, ville mest bara skriva av mig lite.
Jag mår iaf skit bra. Det är inget jag bara skriver. Jag mår SÅ BRA! :) 
 
PUSS & KRAM!!!!! :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Linn

Följ ditt hjärta, mitt hjärta!! ❤
Skönt att du mår bra, då mår jag bra!! ❤

Åååh Mimo, Mimo , Mimo!

Puss

2012-12-15 @ 23:41:53
Postat av: MalinK

a skönt å höra vännen!! <3

2012-12-16 @ 18:48:14
Postat av: Maria BP

Vad skönt att höra att du mår så bra! Och vad duktig du är med träningen! Du är så fin!! :)

2012-12-17 @ 21:22:46
URL: http://mariabp.blogg.se/
Postat av: Tingeling

Det är härligt att du trivs o mår bra.. det är så det ska va.. o ja, du har växt och förändrats love you <3

2013-01-02 @ 20:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: