Till minne av min älskade ängel...

Till minne av Gunnel Andersson,
min älskade fostermamma..
som var som en riktig mamma för mig och mina syskon.
Älskad&Saknad!
Ni kanske har sett att min blogg heter: Après la pluie vient le soleil...
Det betyder: Efter regn kommer solsken. (På franska)
Den dagen min älskade fostermamma gick bort så regna det och blåste massor. Men precis när hon somnade in, så blev det alldeles vindstilla och solen tittade fram. "Efter regn kommer solsken"
Några vänner sa ofta till mig under den sista tiden då min mamma va sjuk "Efter regn kommer solsken". Och jag nästan hatade när dom sa så. Jag tänkte.. Hur fan kan man säga så? Det kommer aldrig bli bra när hon somnar in.

De va en fruktansvärt jobbig period i mitt liv. Jag va nog ganska anti allt.. väldigt ledsen och rädd. Jag orkade liksom aldrig höra av mig till mina vänner... Men är sååå tacksam och glad för dom vännerna som verkligen fanns där för mig och brydde sig, på riktigt.
En sån här sak som jag (och min familj) gått igenom... har tydligt visat vilka vänner som verkligen finns när man behöver dom som mest.
Min mamma sa ofta så också.. "Efter regn kommer solsken"
Blommorna på tattueringen är också väldigt speciella. Dom är nämligen från ett armband jag fick av henne när jag fyllde 25 år.
När jag funderade ut hur tattueringen skulle se ut så tänkte jag att jag vill alltid bära med mig det armbandet.. och det gör jag ju nu, på ett sätt. Att jag valde franska var dels för att det är ett vackert språk men också för att mitt namn är franskt.
Så allt hänger liksom ihop. Har funderat och tänkt på den här tattueringen sen i början av sommaren, och det känns så skönt att äntligen ha den. Den är precis så som jag ville ha den.
Nu är min älskade mamma med mig var jag än går ♥





Kommentarer
Postat av: sandra

Så himla fin! Å den har verkligen en mening,kan tro att din Ängel sitter på ett moln med ett leende på sina läppar,ett stolt leende! <3

2011-11-14 @ 14:38:50
Postat av: Jenny

Gud så snygg!! :) och precis som förra inlägget håller jag med, den har verkligen en mening....ett minne för livet. ett smycke kan ju tyvärr av misstag råka tappas bort eller något annat hemskt...men detta minne kommer alltid finnas kvar!!

2011-11-14 @ 15:53:21
Postat av: Mira

Super fint skrivet av dig <3 och superfin tatuering <3

2011-11-14 @ 16:00:51
Postat av: chrystel

Åh va fint skrivet!! Hon är verkligen saknad och älskad!

Hon har det bättre nu där hon är! Och hon är alltid med oss alla <3 älskar dig mimo! <3

2011-11-14 @ 16:55:04
Postat av: Malin K

Åh va fint skrivet... De blev en jättefin tatuering :)

2011-11-14 @ 18:49:40
Postat av: Nina

Efter jul kommer Nina.. Lika sant som efter regn kommer solsken!

Så fint gjort av dej!!! Love u!!

2011-11-16 @ 12:11:24
Postat av: Linn

Jättefin!!! Och underbar idee!

2011-11-16 @ 20:00:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: