på god väg...

I slutet av augusti iår fick jag en fråga som fick mig att inse att jag måste göra något åt min vikt.
"Är du gravid?...Grattis...." nåt sånt....
Blev verkligen jätteledsen och slängde den tröjan jag hade på mig....
Tänkte "Nej nu vill jag fan inte se ut såhär längre"....
De tre första veckorna körde jag stenhårt! Många promenader och nästan enbart Modifast från apoteket.
Tappade 7kg. Skitbra!! Men jag pallade inte längre.. Det går ett tag, men  inte hela tiden.
Sen var de mycket skräpmat ett tag. Mycket fester och mycke onyttigheter. Så gick upp 2kg igen. Fan då!!
När jag kom hit, till Thailand - så tänkte jag. Det här är fan min chans! Jag ska göra allt jag kan för att gå ner i vikt medans jag är här.... Jag vet, att jag äter nog alldeles för lite.. Men jag skyller på solen och att man blir faktiskt inte så hungrig i värmen.
Jag köper inget onyttigt alls. Jag är inte ens sugen på det. Äter inte ens bröd. Äter mycket frukt! Mycket kyckling och mycket nudlar! Lite socker! :)
Det ger resultat vill jag lova. För så "lite" som jag vägde nu sist har jag inte vägt på... över ett år!
Sammanlagt har jag gått ner ca 10kg! Mitt mål är 10-15kg till! Jag vet hur jag vill se ut. Och jag vet vad som får mig att må bra. Jag vet åxå att mitt självförtroende är på väg tillbaka, sakta men säkert!
I veckan ska jag kolla upp vad det kostar att gymma här :) det är ca 20minuters promenad dit.. skulle va perfekt om jag kunde börja träna åxå!
Många säger att jag inte är stor, att jag är lagom, att jag är fin osv osv... - Men jag vet ju själv. Jag va gigantisk! Jag va bra på att dölja det.. men utan kläder så var de ingen vacker syn ;)
Man ska vara nöjd med sig själv.. men jag har nog aldrig riktigt vart det. Men jag vet.... lyckas jag med detta så kommer jag kunna vara nöjd.
Jag längtar tills den dagen då jag inte skäms för min kropp! :)

Kommentarer
Postat av: Malin K

Så länge du känner dig nöjd och mår bra så är det bra :) Du är så fin hjärtat, alltid! :)

2011-11-21 @ 10:32:23
Postat av: chrystel

Men du... Dina snygga ben får inte försvinna ;) du vet vad jag har sagt <3

2011-11-21 @ 23:52:49
Postat av: Tingeling

10 kg!!!???? wow!!! shit va duktigt.. va roligt att det går bra för dig och att du stärks... LOVE <3

2011-11-23 @ 07:41:04
Postat av: Mira

Härligt syrran!! Blir så glad av dina inlägg <3 när jag läser dom så saknar jag dig ännu mer.. Fortsätt kämpa!! Du får gärna ge mig lite inspiration.. <3

2011-11-23 @ 08:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: