Dag 48.

Från och med nu så är det väldigt mycket planerat! Det känns JÄTTEskönt! För på nåt sätt känns det som om att tiden kommer gå mycket snabbare...

  • 23/12-27/12 åker vi till Phuket och "firar jul"
  • 28/12 kommer Fia, en kompis från Stockholm. Vi har egentligen bara träffats 3 gånger och känner knappt varandra :) Men efter lite facebook chat och Viber snack så bokade hon biljett hit och det ska bli skitkul att resa lite med henne! :)
  • ca 7/1-18/1 kommer jag vara ledig. Då åker jag och Fia nånstans där de finns folk i vår ålder, FIN strand och har kul och njuter av ledigheten!!!
  • 20/1-6/2 kommer vi vara i Sydney. Jag åker dit med André och Plew. (jobbar) Fia bokade samma flyg som oss och kommer förhoppningsbid bo på samma hotell så vi kan umgås så fort jag får va ledig :) I Sydney ska vi på Andrés kompis bröllop. Ganska stort bröllop och festen är på en stor båt, lyxigt!
  • 7/2- ca 10/2 jobbar jag mina sista dagar!!!! :)
  • 13/2 kommer min älskade lillasyster Nina till Bangkok!!!!!! Vi ska resa runt lite i Thailand, se fina stränder, sola, festa och träffa nya människor, vi ska även till Kambodja och Vietnam!!!
  • 13/4 är det Thailands nyår. Det ska bli spännande att va med om!!!
  • 23/4 åker vi hem. Hem till Sverige. Hem till er :)
Vi ses om 127 dagar. Jag längtar faktiskt väldigt mycket tills jag kommer hem. Saknar vissa personer helt sjukt overkligt mycket, så det blir jobbigt lixom. Men samtidigt längtar jag MEST tills jag är LEEEDIG och ska ut och resa med syster!!! Tänk att kunna få sola precis när man vill!! Och göra precis vad man vill!!! :) och verkligen NJUTA! För de lovar jag er att jag kommer göra då!

• Ska tala om en sak för er... När jag är här, just nu. Så har jag ofta svårt att njuta av värmen och allt jag är med om. Många som säger: "njuuuut, gud va bra du har det, du är så bortskämd osv osv"
Det är JÄVLIGT jobbigt och krävande ibland. Allt är inte rosa moln. Men samtidigt är jag jävligt glad att jag fick den här chansen! 
Tänk er själva... Man är typ helt ensam här, fastän de är så mycket folk runtomkring en. Men de finns typ ingen turist i min åldersom jag trodde innan jag kom att de skulle finnas... så inga vänner här... Jag är nästan aldrig ensam,.. Vi är så många nu som bor här. Just nu är det jag OCH 5 thai tjejer som bor i samma rum. Så verkligen inget privatliv alls.
Det är ensamt men jag är nästan aldrig ensam, kanske svårt för er & förstå hur jag menar :P
Neeej, jag gnäller inte... jag ÄR glad att jag är här och jag trivs, oftast iaf :) Men nu vet ni iaf varför jag kan va så anti ibland.. det är för att de är rätt krävande.
Men, jag kämpar på och har klarat 48 dagar! Nu ska jag klara 48 dagar till! Seeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen, S E M E S T E R.

Kommentarer
Postat av: Emma

Härligt Mimo :) Gud vad mycket du har att se fram emot under våren :)

2011-12-18 @ 22:49:09
URL: http://stardustfoto.blogg.se/
Postat av: MalinK

De kommer ju bli skitkul å resa runt å se mer av thailand å kambodja å vietnam...du får förhöra min syster om du vill veta nå guldlägen hon har ju också rest runt där :)

2011-12-19 @ 11:07:20
Postat av: Mira

Önskar att jag också kunde resa med er <3

2011-12-19 @ 21:42:22
Postat av: Linn

Tänker på dig!! Tycker inte att du klagar! <3 men de kommer gå fort! Och sen kommer du och Nina ha jättekul! :)

2011-12-20 @ 20:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: